الأربعاء، 16 سبتمبر 2009

مش تسأل....؟

كلنا بنغيب وبنبعد عن بعض و فين وفين لما بنفتكر نسأل ولا نسلم
ده بقى سمة العصر وشئ اصبح من الطبيعي....... ممكن نقول اننا كلنا مشغولين و في حالة شقى دائم
طيب طالما كلنا عارفين
ليه دايما لما حد بيبدأ و يقدم خطوة تجاهنا ويسأل عنا ولا يزورنا
نلومه ونتعمد نقول: انت فين يعني .....هو انت بتسأل ؟ ....هو انت فكرت تسأل؟
ليه؟
انا مش بسأل ...... اختفيت لاي سبب.... يمكن مت
ليه انت ماتسألش؟
انا ما فكرتش اسأل وانت ما فكرتش تسأل ... كلانا متساوي في التقصير
طيب ليه تتعمد تلومني ؟؟؟؟؟
ليه لما ابدا ان المبادرة توقفني و تتهمني
مع ان المثل بيقول اللي بيته من ازاز.......
بستسهل و نغطي عيوبنا من منطلق خدوهم بالصوت...
اسهل حل ترمي الاخطاء على غيرك وتتجاهل نفسك
انا مش هاقول اني انا كمان مش مقصره .يمكن ما اسألش لمدة وباغيب .
لكن لما بارجع باشيل قوي هم اللوم .....هو انت بتسألي ؟
طيب ما انا ممكن اسأل نفس السؤل؟
ليه تلومني وانت واقع في نفس غلطي؟
ليه بنفتح دفاتر ممكن تتقفل للابد في لحظة بنبدأ فيها من جديد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق