السبت، 25 يوليو 2009

ماتقوليش وانا كمان.....1

السلام عليكم

من مدة كده بتاع سنة تقريبا
كان في حد مضايق قوي من اصحابه واللي حواليه
وكنت باتكلم معاه كنوع من التخفيف وبعدين قلت له
كل انسان عنده مشاكله وحاول تحط لهم عذر و لازم اننا نراعي اننا ما نكونش عبء على غيرنا
و ما نطلبش منهم اشياء ممكن تكون مش في استطاعتهم
كنت مقتنعة بده ساعتها
كنت كتومة شوية
بس مع الوقت اكتشفت و اتاكدت ان الانسان بطبيعته بيكون عايز حد يكلمه
يشكي له ياخد رايه
يخفف عنه او يدعمه
فبدأت اغير رايي
ليه لما اكون مضايقة
وده شئ طبيعي ودائم
ما اعبرش عن نفسي بحرية واقول يا جماعة
انا مضايقة حد يلحقني
يمكن اكون اتخنقت من الدراسة ومن الكلية ومن الاحوال
ويمكن لاني قلقانة من نتائجي الرائعة المتقدمة دائما
و يمكن اشتكي من الصداع اللي واخد شقة تمليك في دماغي

لكن المشكلة مش في كده المشكلة ان الرد الرسمي هو
و انا كمان
الكلمة دي بجد بجد بتحرق دمي
يعني هو ممكن اكون انا مخنوقة وهاطق والاقي كل اللي حوالي كمان مخنوقين
هل فعلا ممكن اللي انت بتشعر به يكون بنفس حدة واسلوب غيرك
اعتقد لا
طيب ليه كل ما اقول لحد انا مضايقة .انا مخنوقة هاطق
يقولي : وانا كمان
طيب انا دماغي هتنفجر ..يقولي برضو وانا كمان
طيب جات ازاي دي؟؟؟؟؟؟
عشان كده اضطريت ارفع شعار
ماتقوليش وانا كمان
لا تقل لي وانا ايضا
و
معنى اني قررت ارفع الشعار اني هاتعامل بيد من حديد مع كل من تسوله له نفسه انه يفرسني وانا مضايقة ويقولي وانا كمان
و ما ادراكم بقى بالايد الحديد بتاعتي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق