الاثنين، 7 ديسمبر 2009

في علاج للملل؟




كتير باحس بملل بشع
مش ملل بس
لكن احساس اني فاضية جدا جدا جدا لدرجة سخيفة

مش لاني فعلا مفيش حاجة اعملها ......غالبا ما بيكون عندي حاجات محتاجة اقعد احط جدولها وابدأ في تنفيذه

لكن مابعملش كده !!!

ليه ؟؟

سؤال وجيه بصراحة معنديش اجابة

يمكن اكون فاقدة الرغبة في العمل الوقت ده

او فاقدة الاحساس بالامل
او غالبا فاقدة الاحساس بالوقت

انا فعلا محتاجة اعمل وقفة مع نفسي و مواجهة واسألها: ليه الاحساس بالملل والتراخي ده مع انك المفروض مشغولة ؟ ليه قتل الوقت ؟

يمكن دي تكون ثورة عليا من نفسي لان الملل و قتل الوقت بتكون نتيجتهم الاكتئاب

و هذا يعني اني ممكن اكون في طريق للاكتئاب ......بس بصراحة انا حاليا ماليش مزاج اكتئب:d

لاني لو اكتئبت ( بعد الشر عني طبعا) غالبا ما هاحس بالملل برضو من الاكتئاب نفسه

انا كتير باحاول اخرج من احساس الملل ده

اسمع راديو ....احاول ادور على حاجة على النت اكون طبعا مأجلها زي العادة
او اجمع صور

لكن بافضل حاسة بالملل والزهق

ساعة لما بتكون حاسس بالملل .....الاحساس ده بيقتل الرغبة في المبادرة
يعني حتى لو في حل
بتعمله بغصب و انت مش مقتنع به


يا ريت فعلا يكون في علاج للملل ....... اعتقد انه هيكون علاج رائج جدا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق